Bestemmingsplan “Vuursteeglaan Zuid” gewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan dat ter inzage heeft gelegen

dinsdag 6 februari 2024

De gemeente Lisse heeft op 25 januari 2024 het bestemmingsplan “Vuursteeglaan Zuid” in Lisse met planidentificatie: NL.IMRO.0553.bpvuursteeg-VA01 vastgesteld.

Het raadsbesluit en het vastgestelde bestemmingsplan “Vuursteeglaan Zuid” liggen van woensdag 7 februari 2024 tot en met dinsdag 19 maart 2024 ter inzage in het gemeentehuis van Lisse. Om de stukken op het gemeentehuis in te zien kunt u een afspraak maken met mevr. Feijen of dhr. Westman van de afdeling Planvorming via telefoonnummer 14 0252. Ook is het bestemmingsplan in te zien via de website van de gemeente www.lisse.nl of via de landelijke voorziening Omgevingsloket op de website: www.omgevingswet.overheid.nl door bij ‘regels op de kaart’ te zoeken op de planidentificatie: NL.IMRO.0553.bpvuursteeg-VA01.

(N.B. Indien er verschillen zijn tussen de analoge en digitale versie, is op grond van artikel 1.2.3. van het Besluit ruimtelijke ordening de digitale versie beslissend.)

Toelichting

Het vastgestelde bestemmingsplan maakt het mogelijk dat er 82 woningen met bijbehorende voorzieningen kunnen worden gerealiseerd. De locatie is gelegen tussen de Vuursteeglaan en de Westelijke Randweg. Kadastraal is dit terrein bekend bij de gemeente Lisse als sectie B, nummers 2785, 2788, 2790, 2791, 3272 (gedeeltelijk), 3267 (gedeeltelijk), 3269 (gedeeltelijk), 2911, 3337 en 3014 (gedeeltelijk). De ontwikkeling betreft een divers woningbouwprogramma bestaande uit 21 sociale huurappartementen, 30 middeldure huur- of betaalbare koopwoningen (beneden/bovenwoningen) en 31 vrije sector koopwoningen (7 rijwoningen, 18 twee-onder-één kapwoningen en 6 vrijstaande woningen).

Beroep

Tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van donderdag 8 februari 2024 tot en met woensdag 20 maart 2024 beroep instellen bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Gelet op de gewijzigde vaststelling geldt dit alleen voor:

- Belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan “Vuursteeglaan zuid” naar voren hebben gebracht;

- Niet belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan “Vuursteeglaan zuid” naar voren hebben gebracht. Niet belanghebbenden moeten rekening houden met het relativiteitsvereiste;

- Belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij de raad kenbaar te maken.

Een beroepschrift heeft geen schorsende werking. Als er sprake is van een spoedeisende zaak, kunt u tegelijkertijd een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de voorzitter van de Afdeling. Er kan ook digitaal beroep en een verzoek om een voorlopige voorziening worden ingediend. Daarvoor is wel een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Kijk op de website https://digitaalloket.raadvanstate.nl/ voor meer informatie over het digitaal indienen van beroep en een verzoek om voorlopige voorziening.

Aan de behandeling van een beroep en een verzoek om voorlopige voorziening zijn kosten verbonden.

Het vaststellingsbesluit treedt op donderdag 21 maart 2024 inwerking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Crisis- en herstelwet

Op het bestemmingsplan "Vuursteeglaan Zuid" is de Crisis- en herstelwet van toepassing verklaard. Dit betekent dat een belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij/zij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

dhr. Lars Westman of mevr. José Feijen, tel. 14 0252 of per mail: j.feijen@hltsamen.nl of l.westman@hltsamen.nl.